Pornire rapidă „Hello World în C#”

Salut C#

Această pornire rapidă vă învață C# interactiv, folosind browser-ul pentru a scrie c# și a vedea rezultatele compilării și rulării codului dvs. Ea conține o serie de lecții care încep cu un program „Hello World”. Aceste lecții vă învață elementele fundamentale ale limbajului C#.

Rularea primului dvs. program C#

Rulați următorul cod în fereastra interactivă. Pentru a face asta, tastați următorul bloc de cod în fereastra interactivă și faceți clic pe butonul Run.

Console.WriteLine(„Hello World!”);

Felicitări! Ați rulat primul dvs. program C#. Este un simplu program care tipărește mesajul „Hello World!”. El a folosit metoda Console.WriteLine pentru a tipări acel mesaj. Console este tipul care reprezintă fereastra consolă. WriteLine este o metodă a tipului Console care tipărește o linie de text în acea consolă text.

Haideți să mergem înainte și să explorăm mai mult. Restul acestei lecții explorează lucrul cu tipul string, care reprezintă text în C#. Precum tipul Console, tipul string are metode. Metodele string lucrează cu text.

Declararea și folosirea variabilelor

Primul dvs. program a tipărit string-ul „Hello World!” pe ecran.

Sfat. Pe măsură ce explorați C# (sau oricare limbaj de programare), veți face greșeli când scrieți cod. Compilatorul va găsi acele erori și vi le va raporta. Când ieșirea conține mesaje de eroare, priviți de aproape la codul exemplu, și codul în fereastra interactivă pentru a vedea ce să reparați. Acel exercițiu vă va ajuta să învățați structura codului C#.

Primul dvs. program este limitat la tipărirea unui singur mesaj. Puteți scrie programe mai utile folosind variabile. O variabilă este un simbol pe care îl puteți folosi pentru a rula același cod cu valori diferite. Haideți să încercăm asta! Înlocuiți codul pe care l-ați scris în fereastra interactivă cu codul următor:

string aFriend = „Bill”;
Console.WriteLine(aFriend);

Prima linie declară o variabilă, aFriend și îi atribuie o valoare, „Bill”. A doua linie tipărește numele.

Puteți atribui valori diferite oricărei variabile pe care o declarați. Puteți schimba numele la unul dintre prietenii dvs. Adăugați aceste două linii în fereastra interactivă după codul pe care l-ați adăugat deja.

aFriend = „Maira”;
Console.WriteLine(aFriend);

Observați că aceeași linie de cod tipărește 2 mesaje diferite, bazat pe valoarea stocată în variabila aFriend.

Probabil ați observat de asemenea că acest cuvânt, „Hello”, lipsește în ultimele 2 mesaje. Haideți să rezolvăm asta acum. Modificați liniile care tipăresc mesajul în următorul:

Console.WriteLine(„Hello ” + aFriend);

Faceți clic pe Run din nou pentru a vedea rezultatele.

Ați folosit până acum + pentru a construi șiruri de caractere din variabile și șiruri constante. Există o cale mai bună. Puteți pune o variabilă între caracterele { și } pentru a-i spune lui C# să înlocuiasca acel text cu valoarea variabilei.

Aceasta se numește interpolarea șirurilor de caractere.

Dacă adăugați un $ înainte de ghilimelele de deschidere ale unui șir de caractere, puteți apoi include variabile, precum aFriend, înăuntrul șirurilor de caractere între acolade. Dați-i o încercare:

Console.WriteLine($”Hello {aFriend}”);

Faceți clic pe Run din nou pentru a vedea rezultatele. În loc de „Hello {aFriend}”, mesajul ar trebui să fie „Hello Maira”.

Lucrul cu șirurile de caractere

Ultima dvs. editare a fost prima noatră privire la ce puteți face cu șirurile de caractere. Haideți să explorăm mai mult.

Nu sunteți limitați la o singură variabilă între acolade. Încercați aceasta:

string firstFriend = „Maria”;
string secondFriend = „Sage”;
Console.WriteLine($”My friends are {firstFriend} and {secondFriend}”);

Pe măsură ce explorați mai mult cu șirurile de caractere, veți găsi că șirurile sunt mai mult decât o colecție de litere. Puteți afla lungimea unui șir folosind Length. Length este o proprietate a string și returnează numărul de caractere în acel șir de caractere. Adăugați următorul cod la sfârșitul ferestrei interactive:

Console.WriteLine($”The name {firstFriend} has {firstFriend.Length} letters.”);
Console.WriteLine($”The name {secondFriend} has {secondFriend.Length} letters.”);

Sfat. Acesta este un moment bun pentru a explora dvs. de unul singur. Ați învățat că Console.WriteLine() scrie text pe ecran. Ați învățat cum să declarați variabile și să concatenați șiruri împreună. Experimentați în fereastra interactivă. Fereastra are o funcție numită IntelliSense care face sugestii pentru ce puteți face. Tastați un . după d în firstFriend. Veți vedea o listă cu sugestii pentru proprietăți și metode pe care le puteți folosi.

Faceți mai multe cu șirurile de caractere

Ați folosit o metodă, Console.WriteLine, pentru a tipări mesaje. O metodă este un bloc de cod care implementează o acțiune. Ea are un nume, deci o puteți accesa.

Presupuneți că șirurile dvs. de caractere au spații la început sau la sfârșit pe care nu vreți să le afișați. Vreți să tundeți spațiile din șirurile de caractere. Metoda Trim și metodele conexe TrimStart și TrimEnd fac acea muncă. Dvs. puteți simplu să folosiți aceste metode pentru a elimina spațiile de la început și de la sfârșit. Încercați acest cod:

string greeting = ”        Hello World!        „;
Console.WriteLine($”[{greeting}]”);

string trimmedGreeting = greeting.TrimStart();
Console.WriteLine($”[{trimmedGreeting}]”);

trimmedGreeting = greeting.TrimEnd();
Console.WriteLine($”[{trimmedGreeting}]”);

trimmedGreeting = greeting.Trim();
Console.WriteLine($”[{trimmedGreeting}]”);

Acest exemplu întărește două concepte importante pentru lucrul cu șiruri de caractere. Metodele care manipulează șiruri de caractere întorc noi obiecte string în loc să le modifice pe loc. Puteți vedea că fiecare apel la oricare din metodele Trim întoarce un nou string dar nu schimbă mesajul original.

Există alte metode disponibile pentru a lucra cu șiruri de caractere. De exemplu, probabil ați folosit o comandă caută și înlocuiește într-un editor sau procesor de texte înainte. Metoda Replace face ceva similar într-un șir de caractere. Ea caută pentru un subșir și il înlocuiește un un text diferit. Funcția Replace ia 2 parametri. Acestea sunt șirurile dintre paranteze. Primul șir este textul de căutat. Al doilea șir este textul cu care se înlocuiește. Încercați dvs. înșivă. Adăugați acest cod. Tastați-l înăuntru pentru a vedea indiciile cum începeți să tastați .Re după variabila sayHello.

string sayHello = „Hello World!”;
Console.WriteLine(sayHello);
sayHello = sayHello.Replace(„Hello”, „Greetings”);
Console.WriteLine(sayHello);

Alte două metode folositoare fac un șir ALL CAPS (toate literele mari de tipar) sau cu toate literele mici. Încercați codul următor. Tastați-l înăuntru pentru a vedea cum IntelliSense dă indicii cum începeți să tastați To:

Console.WriteLine(sayHello.ToUpper());
Console.WriteLine(sayHello.ToLower());

Căutați șiruri de caractere

Cealaltă parte a unei operații de caută și înlocuiește este să găsiți text într-un șir. Puteți folosi metoda Contains pentru căutare. Ea vă ajută dacă un șir conține un subșir înăuntrul lui. Încercați următorul cod pentru a explora Contains:

string songLyrics = „You say goodbye, and I say hello”;
Console.WriteLine(songLyrics.Contains(„goodbye”));
Console.WriteLine(songLyrics.Contains(„greetingss”));

Metoda Contains returnează o valoare booleană care spune dacă șirul pe care l-ați căutt a fost găsit. O valoare booleană stochează o fie o valoare true (adevărat) sau false (fals). Veți învăța mai multe despre valorile booleane într-o lecție viitoare.

Provocare

Există două metode similare, StartsWith și EndsWith care de asemenea caută subșiruri într-un șir. Acestea găsesc un subșir la începutul sau la sfârșitul șirului. Încercați să modificați exemplele anterioare pentru a folosi StartsWith și EndsWith în loc de Contains. Căutați „You” sau „goodbye” la începutul unui șir. Căutați „hello” sau „goodbye” la sfârșitul unui șir.

Notă. Priviți punctuația dvs. când testați pentru text la sfârșitul șirului de caractere. Dacă șirul se sfârșește cu un punct, trebuie să verificați pentru un șir care se sfârșește cu un punct.

Ar trebui să obțineți true pentru a se începe cu „You” și a se sfârși cu „hello” și false pentru a începe sau a se sfâri cu „goodbye”.

Provocare finalizată

Ați făcut ceva asemănător cu acestea?

string songLyrics = „You say goodbye, and I say hello”;
Console.WriteLine(songLyrics.StartsWith(„You”));
Console.WriteLine(songLyrics.StartsWith(„goodbye”));

Console.WriteLine(songLyrics.EndsWith(„hello”));
Console.WriteLine(songLyrics.EndsWith(„goodbye”));

Felicitări!

Ați completat introducerea rapidă „Hello C#”.

Puteți învăța mai multe despre lucrul cu string-uri în subiectul despre string-uri din Ghidul de programare C#. Sfaturi cum-să despre lucrul cu string-uri.

Tradus din această pagină oficială de documentație Microsoft.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: